موزیک آزادی برای همه سنین

تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران

موزیک آزادی برای همه سنین

تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران

آموزشگاه موزیک آزادی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران با مدیریت مدرس موسیقی دانشگاه هنر تهران و بهره گیری از کادر مجرب و دانشگاهی فعالیت خود را در سه حوزه موسیقی کلاسیک، موسیقی سنتی و موسیقی پاپ آغاز کرد.
این مجموعه بر آن است که هنر بی بدیل موسیقی را توسط اساتید تحصیلکرده این فن که متعهدانه و دلسوزانه سالیان به امر تدریس مشغول بوده اند و خود نوازندگان و هنرمندان به نامی هستند در فضایی متناسب با شان هنرمندان و هنرجویان عرضه کند و موجبات ارتقا سطح دانش و مهارت هنردوستان و هنرجویان این مرز و بوم را فراهم آورد.
ساخت و طراحی این مجموعه در حدود چهار ماه به طول انجامید و در نهایت با آماده سازی فضایی منحصر به فرد برای آموزش موسیقی در تاریخ هفتم خرداد ماه 1395 افتتاح گردید.

بایگانی

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


نوازندگان پیشین

آقا حسینقلی میرزا عبدالله درویش خان اسماعیل ساقی علینقی وزیری موسی معروفی یحیی زرین پنجه علی‌اکبر شهنازی مرتضی نی‌داوود عبدالحسین شهنازی غلامحسین بیگجه خانی لطف‌الله مجد عطا جنگوک


نوازندگان حاضر

جلیل شهناز فرهنگ شریف هوشنگ ظریف محمدرضا لطفی حسین علیزاده محسن نفر داریوش طلایی کیوان ساکت داریوش پیرنیاکان حمید متبسم ارشد تهماسبی مجید درخشانی همه افرادی که در بالا نامشان ذکر شد از اساتید به نام و برجسته در ساز تار هستند که عمرشان را در راه آموزش تار صرف کرده و شاگردان زیادی نیز تربیت نمودند

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰


آموزش تار بدون داشتن پیش زمینه کار سختیست و باید در آموزشگاه موسیقی یاد گرفت. ، بهتر است که ابتدا تار، این سازی ایرانی که به نام یکی از کشورهای همسایه ثبت شده است ،را بیشتر شناخته و در مورد آن بیشتر بدانیم تا آموزش تار آسان تری داشته باشیم.  


در منابع ایرانی آموزش تار به این شکل تعریف شده است : تار از سازهای زهی و ایرانیست که با زخمه نواخته می‌شود. تار در ایران و برخی مناطق دیگر خاورمیانه مانند تاجیکستان،جمهوری آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و دیگر نواحی نزدیک قفقاز برای نواختن موسیقی کلاسیک این کشورها و بخش‌ها رایج است. واژه تار خودش در فارسی به معنی رشته است. هرچند که ممکن است معنی یکسانی در زبان‌های تحت تأثیر فارسی یا دیگر زبان‌های ایرانی تبار مثل کردی داشته باشد. این باعث شده‌است که کارشناسان ایرانی بر این باور باشند که تار ریشه مشترکی میان همه اقوام ایرانی تبار در جایی که از سوی ایرانیکا با قاطعیت به نام قاره فرهنگی ایرانیان نامیده شده دارد.


  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

گیتار با بدنه چوبی نیمه خالی: انواع گیتارهای جاز و بلوز گیتار با بدنه چوبی توپر: انواع گیتارهای الکتریک گیتار با بدنه فلزی: انواع رزوناتور گیتارها را از جنبه‌های دیگری هم می‌توان دسته‌بندی کرد:


از نظر طول گام دسته (Scale Size):

  • تنور (با گام دسته در حدود ۲۱ تا ۲۳ اینچ)
  • معمولی (با گام دسته در حدود ۲۴ تا ۲۵٫۵ اینچ)
  • باریتون (با گام دسته در حدود ۲۶ تا ۲۸ اینچ)
  • بیس (با گام دسته در حدود ۳۰ تا ۳۶ اینچ)

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰


آموزش پیانو یکی از پرطرفدار ترین آموزش بین ساز های مختلف است. آموزش گیتار نوعی ساز زهی است که با پیک یا انگشت نواخته می‌شود و از این جهت که سیم های آن در اثر ارتعاش تولید صدا می‌کنند، به سازهای گروه کوردوفون (به انگلیسی Cordophones) یازه صدا تعلق دارد. این ساز علاوه بر داشتن قدمت تاریخی قابل توجه (چه از لحاظ ساختار آن و چه از لحاظ تکنیک‌های نوازندگی) توانسته‌ است، هم‌ گام با تحولات موسیقی غرب پیشرفت چشمگیری داشته باشد؛ که در نتیجه گونه‌های متفاوتی از آن بوجود آمده و هم اکنون جایگاه ویژه‌ای در موسیقی جهان دارد.

واژه guitar در زبان انگلیسی، gitarre در آلمانی و guietare در فرانسوی همگی مشتق شده از واژه guitiarra در زبان اسپانیایی هستند که آن خود از واژه قیثاره در زبان عربی اندلسی مشتق شده‌است. این واژه نیز خود مشتق شده از واژه لاتین cithara است که نسبت آن به واژه κιθάρα kithara در یونانی باستان می‌رسد. این واژه یونانی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از واژه پارسی کهن سیه‌تار (سه‌تار) آمده‌است.

 روایت‌های متفاوتی درمورد تاریخچه گیتار وجود دارد؛ عده‌ای بر این عقیده‌اند که گیتار از مصر سرچشمه گرفته‌ است و عده‌ای نیز بر این نظرند که آن از سیتارای یونانی-آشوری (Greek Assyrian Cithara)  که به وسیله رومی‌ها به اسپانیا آورده شده، گرفته شده‌است. گیتار نتیجه تحول لوت در اروپا است. لوت نیز خود تحول یافته عود به (عربی العود = چوب) و بربط است.

آموزشگاه موزیک آزادی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران با مدیریت مدرس موسیقی دانشگاه هنر تهران و بهره گیری از کادر مجرب و دانشگاهی فعالیت خود را در سه حوزه موسیقی کلاسیک، موسیقی سنتی و موسیقی پاپ آغاز کرد.

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

۷ کلید سفید در هر اوکتاو پیانو برای ۷ نت دو رمی فا سل لا سی وجود دارد. علاوه بر این کلیدهای سفید کلیدهای سیاه رنگی هم بین بعضی از کلیدهای سفید وجود دارد. بین کلیدهای سفید رنگ می و فا و نیز بین کلیدهای سفید رنگ سی و دو کلید سیاه رنگ وجود ندارد.


هر کلید سیاه رنگ در آموزش پیانو در حکم نت دیز برای نت مربوط به کلید سفید رنگ سمت چپ آن (یعنی آن کلید سیاه در سمت راست آن کلید سفید قرار دارد) و در حکم نت بمول برای نت مربوط به کلید سفید رنگ سمت راست آن (یعنی آن کلید سیاه در سمت چپ آن کلید سفید قرار دارد) است.


برای آموزش گیتار شما باید همه آن موارد را بدانید تا بتوانید بر این ساز مسلط شده و آن  را به خوبی بنوازید.



  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰


آموزشگاه موسیقی برای افرادی که به هنر علاقه مند هستند، بسیار مهم و در اولویت است اما ساز پیانو نیز دارای شرایط خاصی است و شما باید برای آموزش پیانو نزد اساتید بزرگ بروید.


برای آموزش پیانو خوب است کمی درباره این ساز بدانید تا بهتر بتوانید بر آن مسلط شوید و دانش شما بیشتر باشد.


پیانو یکی از سازهای صفحه کلیددار و مشهورترین آنها است. صدای پیانو در اثر برخورد چکش‌ هایی با سیم‌های فلزی آن در داخل جعبه چوبی تولید می‌شود. این چکش‌ها در اثر فشرده شدن کلیدها (کلاویه‌ ها) به حرکت در می‌آیند. سیم‌های پیانو به صفحه‌ای موسوم به «صفحهٔ صدا» متصل شده‌اند که نقش تقویت‌کنندهٔ صدای آن‌ها را دارد.


پیانو به عنوان مادر سازها و کامل‌ ترین ساز نیز شناخته می‌شود؛ علت نسبت دادن این لقب‌ها به این ساز آن است که آموزش گیتار قادر است محدودهٔ بسیار گسترده‌ای از اصوات را تولید کند، در حالی که سایر سازهای اصیل موسیقی تنها بخشی از این محدودهٔ صدا را تولید می‌کنند. پیانو در شکل فعلی‌ اش به‌طور معمول حدود هفت اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۷ تا ۴۱۶۶ هرتز می‌باشد، در حالی که در مقام مقایسه ساز ویولن تنها قادر به تولید حدود چهار اکتاو و بهترین خواننده‌ها تنها قادر به خواندن کمتر از سه اکتاو صدا هستند.

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰


شما در آموزشگاه موسیقی ایرانی با سازهای ایرانی آشنا شده و میتوانید برخی از آنها را نیز فرا بگیرید: رغنون، باغلاما، بربط، بم‌تار، بیشه، تار، تنبک،  تنبور، تنبیک، توتک، جلاجل،  جلجل، چغانه، چنگ، چوگور، دایره، دف، دهل، دنبره، دوتار، رباب، رود، زنگل،  ستا، سرنای،  سلانه،  سنتور،  سه رود، سه‌تار، شارشک،  شاه‌نای، شمشال، شهرود، شوشک،  شیپور، شیشاک،  شیشم، عود، غچک،  غژک، غناده، قانون، کلی، کمانچه،  کمانه، کنگر، گچک، مراژ ، مهری،  موسیقار،  موسیه، نای مشک،  نایچ، نایلوس،  نی


آموزشگاه موسیقی غرب تهران و سازهای غربی

شما در آموزشگاه غرب تهران با سازهای غربی نیز آشنا شده و آن را فرا خواهید گرفت. برخی از سازهای ایرانی که بسیار اهمیت دارد و شما در نقاشی کودکان غرب تهران می توانید بیاموزید به شرح زیر است :


تار

شما تار را در آموزشگاه موسیقی غرب تهران می آموزید. در تعریف تار آمده است : تار از سازهای زهی و ایرانیست که با زخمه نواخته می‌شود. تار در ایران و برخی مناطق  دیگر خاورمیانه مانند تاجیکستان،جمهوری آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و دیگر نواحی نزدیک قفقاز برای نواختن موسیقی کلاسیک این کشورها و بخش‌ها رایج است. واژه تار خودش در فارسی به معنی رشته‌ است. هرچند که ممکن است معنی یکسانی در زبان‌های تحت تأثیر فارسی یا دیگر زبان‌های ایرانی تبار مثل کردی داشته باشد. این باعث شده‌است که کارشناسان ایرانی بر این باور باشند که تار ریشه مشترکی میان همه اقوام ایرانی‌تبار در جایی که از سوی ایرانیکا با قاطعیت به نام قاره فرهنگی ایرانیان نامیده شده دارد. در آموزشگاه کودک مادر موسیقی شما با بهترین اساتید قادر هستید این ساز ایرانی را بیاموزید و بر آن  مسلط شوید .


آموزشگاه موزیک آزادی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران با مدیریت مدرس موسیقی دانشگاه هنر تهران و بهره گیری از کادر مجرب و دانشگاهی فعالیت خود را در سه حوزه موسیقی کلاسیک، موسیقی سنتی و موسیقی پاپ آغاز کرد.


  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰


آموزشگاه موسیقی غرب تهران، شرح فعالیت و کلاس ها

آموزشگاه موسیقی غرب تهران کلاس های مفید و خوبی درحال برگزاری میباشد. کودک مادر موسیقی یکی از ضرورت هایی است که بشر باید در زندگی خود بدان بپردازد و نمی توان آن را از زندگی کنار گذاشت. برای اینکه اهمیت موسیقی را در زندگی خود بدانید بهتر است مطلب زیر را بخوانید تا اهمیت موسیقی را دریابید.


در آموزشگاه موسیقی چه می آموزید ؟

آموزشگاه موسیقی غرب تهران و سازهای ایرانی آموزشگاه موسیقی غرب تهران شما را به یادگیری سازهای ایرانی دعوت می کند که شما می توانید آن را فرا بگیرید و از آن لذت ببرید. در ابتدا بهتر است کمی درباره سازهای ایرانی بدانید تا بتوانید با آگاهی و دانش به آموزشگاه موسیقی غرب تهران آمده و دوره خود را انتخاب نمایید.


آموزشگاه موزیک آزادی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران با مدیریت مدرس موسیقی دانشگاه هنر تهران و بهره گیری از کادر مجرب و دانشگاهی فعالیت خود را در سه حوزه موسیقی کلاسیک، موسیقی سنتی و موسیقی پاپ آغاز کرد.


  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

سه نظریه زیبایی‌ شناسی دربارهٔ آموزش سه تار وجود دارد:


ذات موسیقی صدا و حرکت است

بسیاری از پدیده‌های طبیعی مانند آبشار و وزش باد از میان برگ‌های درختان و نوای طبیعی آموزشگاه موسیقی ایجاد می‌کنند. پس باید بپذیریم موسیقی پدیده‌ای است در فطرت آدمی. از آنجا که موسیقی، یکی از زیر مجموعه‌های فرهنگ در همه جوامع وجود دارد و گاه با افسانه‌ها و حکایت‌ها و احساسات آمیخته شده‌است.


تقسیم موسیقی و آموزش موسیقی

موسیقی نیز دارای تقسیم بندی است و بزرگان موسیقی تلاش کرده اند تا دنیای گسترده موسیقی را طبقه بندی نمایند: موسیقی به روش‌های بسیاری تقسیم‌بندی می‌شود.


آموزشگاه موزیک آزادی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران با مدیریت مدرس موسیقی دانشگاه هنر تهران و بهره گیری از کادر مجرب و دانشگاهی فعالیت خود را در سه حوزه موسیقی کلاسیک، موسیقی سنتی و موسیقی پاپ آغاز کرد.

بر اساس دورهٔ هنری پیدایش :

  • موسیقی قرون وسطی
  • موسیقی رنسانس
  • موسیقی دوره باروک
  • موسیقی کلاسیک
  • موسیقی رمانتیک
  • موسیقی مدرن
  • موسیقی معاصر
  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

آموزش موسیقی، توضیح و مفاهیم

آموزشگاه موسیقی بدون در نظر داشتن مفهوم موسیقی و درک صحیحی از آن بی فایده است، لذا در ادامه تلاش میشود مفهومی از موسیقی را  ارائه دهیم که برای آموزش موسیقی امری ضروری است. موسیقی بخش از زندگی بشری است که همه انسان ها بدان عشق می ورزند و همه ساله تعداد زیادی از علاقه مندان آن را می آموزند و از آن لذت می برند.


تعریف موسیقی

برای آموزش موسیقی خوب است کمی اصطلاحات موسیقی را نیز بدانیم.


موسیقی

موسیقی یا موزیک به فرانسوی :( musique) که در فارسی به آن خُنیا هم گفته می‌شد، یکی از فعالیت‌های بشری است که بن مایه تشکیل‌دهنده آن، صدا و سکوت است.عناصر اصلی تشکیل دهنده موسیقی شامل نواک (تعیین‌کننده ملودی و هارمونی) و ریتم است که در آموزشگاه موسیقی غرب تهران اراپه می شود.


آموزشگاه موزیک آزادی تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران با مدیریت مدرس موسیقی دانشگاه هنر تهران و بهره گیری از کادر مجرب و دانشگاهی فعالیت خود را در سه حوزه موسیقی کلاسیک، موسیقی سنتی و موسیقی پاپ آغاز کرد.

  • اسماعیل سحاب